[Masalah Berat Badan]
anonim
Saya pgn nurunin berat bdan.. Kira2 mknan n buah apa yg nikim cpt kenyang
22:04 22/10/2020
Tyas Asri Anindyaningrum, S.Gz., AIFO ahligizi
Halo kak. terima kasih sudah bertanya di Dietducate 😊, makanan yang bikin cepat kenyang adalah makanan tinggi serat, glikemik indeks rendah dan tinggi protein. Contoh makan pagi, daripada nasi goreng telur dgn kalori 500-600kal, pilih nasi merah 100gr, lauk telur rebus, tahu bacem dan urap sayuran, buah pepaya 1 potong, kalorinya sama 500 kal, snack pagi : daripada roti keju 150 kal 1 potong kecil, pilih susu skim, edamame rebus, tahu bakso kukus, semoga membantu 😊
09:43 23/10/2020